Väsimus on üks paljudest tavalistest rinnaga toitmise probleemidest ja pole vaja muretseda. See pole siiski midagi, millega peaksid leppima. Väsimus võib kahjustada sinu piimateket ja põhjustada stressi, kuna muretsed selle pärast, et sul ei ole piisavalt toitu lapsele. See omakorda võib piimateket veelgi vähendada, käivitades nõiaringi. Kahjuks sunnib stress ja väsimus koos teiste imetamisprobleemidega, nagu valulikud nibud, loobuma paljusid imetamisest plaanitust varem. Kuid ära muretse, imetavatele ja väsinud noortele emadele on abi olemas!

Miks imetamine väsitab?

Tegelikult tunneb enamik noori emasid väsimust, hoolimata sellest, kas nad toidavad last rinnaga või mitte. Ja kes ei tunneks, arvestades unetuid öid ning tundeid, mis valdavad beebi pidevat tähelepanuvajadust rahuldades? Kuid on veel üks süüdlane, mis võib haigutama ajada: hormoonid. Kui imetad oma last, vabastab sinu aju hormooni oksütotsiini, et anda märku lihastele ja piimakanalitele, et on aeg piim välja lasta. Oksütotsiin paneb emaka pärast sünnitust kokku tõmbuma, piirab verekaotust ja soodustab paranemist. See vähendab stressi ja alandab vererõhku. Negatiivne külg on see, et oksütotsiin võib sind nii lõdvestada, et tunned end imetamise ajal unisena ja väsinuna. Seega, kui jääd lapse imetamise ajal tukkuma, tea, et oksütotsiin teeb oma tööd!

Kuidas võita unisust rinnaga toitmise ajal

Proovi sünnituse või imetamisega seotud väsimuse vastu võitlemiseks neid kasulikke näpunäiteid:

Palu partneril öösiti aidata. Sinu partner ei ole võimeline last rinnaga toitma, kuid ta võib tuua lapse sinu rinnale, vahetada mähkmeid ja aidata lapsel uuesti magama jääda.

Maga siis kui laps magab. Püüa selle pausi ajal hoiduda majapidamistööde tegemisest ja anna endale puhkust. Uinak võib sinu heaolu nimel imet teha. Ja pealegi, sa väärid seda!

Hinga värsket õhku ja treeni. Liikumisest kasu saamiseks ei pea maratoni jooksma või jõusaali minema ja treeninguid alustama. Juba ainuüksi beebi õue viimine igapäevasele jalutuskäigule aitab sul end energilisema ja vähem väsinumana tunda.

Keskendu oma dieedile ja toitumisele. Imetades pead sööma rohkem kaloreid aga hoolitse, et nad oleksid väärtuslikud! Tasakaalustatud toit, mis on täis valke ja muid toitaineid, aitab sul lapsega sammu pidada ja suurendada piimateket.

Proovi toidulisandeid. On olemas suurepäraseid toidulisandeid, mis on spetsiaalselt välja töötatud imetamise probleemide leevendamiseks, nagu väsimus ja vähene piimateke.

Mõnel juhul põhjustab väsimust piimakanalite ummistumine. Seda nimetatakse mastiidiks ja see võib põhjustada rindade turset ning põletikku. Kui arvad, et mastiit või mõni muu haigus võib olla sinu väsimuses süüdi, pead pädeva diagnoosi ja ravi saamiseks pöörduma arsti poole.