Dieet imetamise ajal

Imetamisega pakud oma lapsele esimese kuue kuu jooksul täisväärtuslikku toitu. Kuid ära unusta omaenda toitumist. Beebi saab seda, mida ta vajab ja selleks, et sulle endale jääks piisavalt energiat, on oluline, et sööksid tervislikult ja tasakaalustatult. Niisiis, millised on parimad toidud imetamise ajal?

Kas on olemas selline asi nagu “imetamise dieet”? Tegelikult on tervislik imetamise dieet sarnane tervisliku toitumisega igal ajal ja kui sa pole allergiline pole imetamise ajal erilisi toite. Toit, mida sööd, maitsestab tegelikult sinu rinnapiima ja laps võib mõningaid variatsioone nautida!

Parimad toidud imetamiseks

Lihtne viis veenduda, et sööd imetamiseks parimat toitu ja saad piisavalt toitaineid on taldrikumudeli kasutamine. Taldrikumudeli kohaselt peaks pool taldrikust olema täidetud värskete või keedetud köögiviljadega ja umbes veerand kartuli, riisi, pasta või teraviljaga, eelistatavalt täistera. Ülejäänud veerand on valgu jaoks. Liha, kala, linnuliha, munad või sellised taimetoidud nagu läätsed, oad ja pähklid on imetavate emade jaoks head valguallikad. Samuti saad oma taldrikut täiendada piimatoodetega nagu piim ja jogurt. Ära unusta imetamise ajal juua rohkelt vedelikke. Hea mõte on juua iga kord imetades klaas vett ja täiendada oma dieeti spetsiaalselt imetavatele emadele mõeldud joogiga.

Toidud, mida tuleb imetamise ajal vältida

Imetamise ajal pole välditavate toitude loendit, kuid kui märkad, et laps muutub pärast teatud toidu söömist rahutuks või tal tekivad gaasid, võiksid sellest toidust mõnda aega hoiduda ja hiljem uuesti proovida. Samuti soovitavad arstid rinnaga toitvatel emadel piirata õlise kala tarbimist kahe 140-grammise portsjonini nädalas, kuna see sisaldab väheses koguses saasteaineid, mis võivad aga kehas aja jooksul kuhjuda. Makrell, sardiinid, forell ja lõhe on näited õlistest kaladest. Samuti peaksid piirama hai, mõõkkala ja marliini tarbimist paari portsionini aastas, kuna neis kipub olema palju elavhõbedat.

Alkohol ja imetamine

Alkoholi ja imetamise osas on kõige kindlam variant vältida alkoholi tarvitamist rinnaga toitval emal.

Imetamise ajal kehakaalu langetamine

Kas teadsid, et vähemalt kolm kuud last ainult rinnaga toitvad naised kaotavad rohkem kaalu kui need, kes seda ei tee? Seda seetõttu, et kasutad palju kaloreid oma lapse toitmiseks. Kui sa ei kaota kaalu rinnaga toitmise ajal või kaotad seda liiga aeglaselt, proovi vähendada rohke suhkruga, näiteks gaseeritud jooke, magustoite, praetud toite ja rasvast liha. Kui suudad aastaga oma raseduseelse kaalu tagasi saada, oled saanud suurepäraselt hakkama!